POWERWALK CLUB 2Bstrong® vzw

Powerwalk  * It’s a lot like walking, only faster! *


  • It’s a lot like walking, only faster!
  • Deze specifieke techniek leer je snel aan; je tempo verhogen doen we samen in een opbouwend schema
  • Powerwalken geeft evenveel kcal verbranding uit vetten dan bij hardlopen !!
  • Powerwalken =  veel fun = een betere conditie krijgen = fitter worden.
  • Afvallen met Powerwalk = ook in balans komen en meer energie krijgen.
  • De buitenlucht is stimulerend voor een gezonde levensstijl en goed voor je brein.
  • Het is een verantwoorde manier om samen buiten te sporten.
  • Spaarkaart voor leden (leuke gadgets, tshirt, kortingen, motivatie, doelen, ..) 
  • Wordt lid bij Powerwalk Club 2Bstrong® vzw en geniet van vele voordelen.

  • In combinatie met het GOK programma bij 2Bstrong Coach Sylvie geeft dubbel resultaat.

 Powerwalking Club  Genk

Wat is Powerwalking ?
-  Specifieke powerwalk techniek (leer je in de lessen)
-  Het is veilig, er blijft steeds 1 voet aan de grond 
-  Je armen bewegen actief mee
-  We gebruiken al onze spieren
-  Workout terwijl je een sportieve wandeling maakt

-  Sportief en actief in variërende tempo’s.
 
Basis tempo wisselen we af met Powerwalking, dit is een zogenaamde intervaltraining. Hierdoor gaat je hartslag omhoog en je conditie zal snel verbeteren alsook activeer je je vetverbranding. 
Iedereen kan op eigen tempo deelnemen en opbouwen.
Schrijf je in voor een losse les ! 

Tussendoor doen we spierversterkende balansoefeningen. 

- We gebruiken hiervoor onze omgeving op dat moment. -
- Afwisselend doen wij verharde paden afwisselend met een zachtere

ondergrond om balans en coördinatie in het wandelen mee te pakken.
Hiervoor is het sportcentrum de geschikte plaats. 


- er is ook aandacht voor je ademtechniek 

- Tot slot wandelen we rustig uit en doen we stretch oefeningen


Na elke Powerwalk ga je je trots en voldaan voelen om wat je gedaan hebt voor je lichaam en conditie.

Voor wie is Powerwalking



Voor wie is Powerwalking ?

• Dames die willen starten met een positieve, gezonde leefstijl

• Dames die lekker willen bewegen en zich fitter in hun lijf wil voelen

• Geblesseerde hardlopers die wél kunnen wandelen en zo hun conditie en gewicht op peil willen houden/brengen


Kan je 15 minuten goed wandelen ? Dan kan je ook Powerwalken


Wat kan je best aandoen? 

Je hebt geen speciale (dure) schoenen of kleding nodig.
Kies bij voorkeur ademende kleding en zorg dat je vrij kunt bewegen.

Als het wat kouder wordt, draag dan verschillende laagjes kleding.
Doe ook comfortabele schoenen aan, liefst met een soepele zool, zoals hardloopschoenen, gewone sportschoenen of wandelschoenen.

Kies schoenen waar je gemakkelijk 45 minuten goed op kunt lopen en die eventueel ook vuil mogen worden. Zorg dat je je armen vrij kunt bewegen.
Draag liefts niets in je handen en geen tassen. Een sportrugzakje kan wel. 


Het Weer

De lessen gaan altijd door, behalve als het ijzelt, zware wind en/of onweer.


Belangrijke info

- Informeer zeker bij bestaande blessures bij je huisarts of sportief wandelen je herstel zal bevorderen, doe dit ook bij nadere klachten en bij twijfel. 

- vertel me waar ik eventueel rekening mee moet houden 

- deelname is op eigen (gezondheid) risico indien je geen Lid bent
- ben je geregistreerd lid bij Powerwalk Club 2Bstrong® vzw dan geniet je van een sportverzekering tijdens de lessen. Alsook kan je een tegemoetkoming ontvangen van je mutualiteit.  Klik hier voor meer over de voordelen. 

Powerwalk Club 2Bstrong® vzw is Opgericht door Sylvie Froyen met als doel : 

Mensen en vooral dames op een toegankelijke manier inspireren, motiveren en activeren om gezonder te leven. Dit door middel van leefstijladvies en coaching aangaande gezonde voeding, beweging en mindfulness.

De vereniging heeft tot doel de kwaliteit van het leven te verhogen door gezond gedrag en een gezonde leefstijl te promoten en te onderhouden. 

Powerwalk Club 2Bstrong® vzw is aangesloten bij erkende federatie Wandelsport Vlaanderen alsook geregistreerd bij de vlaamse Sportfederatie. 

"Mensen motiveren, inspireren en activeren is mijn passie ! "                                                                                           Sylvie Froyen 

Zomerstop 2022
25/06/2022 tot 31/08/2022

Schrijf je tijdig in voor nieuwe reeks vanaf sept ! 

Walking is the best possible exercise.
Habituate yourself to walk very fast.